tisdag 1 juni 2010

Tiden räcker inte till allt, men i alla fall till en sparrissoppa med lax och västerbottenost


Som ni säkert har märkt så har det varit rätt lugnt här på bloggen den senaste tiden. Det är faktiskt lindrigt uttryckt, i sanning har det varit dött. Det händer för mycket annat just nu. Om en vecka tar jag studenten. Om tre veckor har jag uppkörning. I augusti åker jag till USA för att plugga på college i ett år. Jag hinner bara inte med att blogga samtidigt som studentklänning ska inhandlas, visum ska utfärdas och körlektioner ska tas. För tillfället är jag även mitt uppe i att planera min studentbuffé. Kära läsare, ge mig era bästa bufférecept! Jag behöver dem.
Ikväll vill jag i alla fall bjuda er på en receptskiss från vår middag. Vi kokade soppa på sparris, lök, vitlök, kycklingbuljong och grädde. Soppan åts sedan med strimlad, kallrökt lax, riven västerbottenost och riven pepparrot. Det tyckte jag passade en solig kväll som denna. Håll tummarna för att solen är på lika bra humör nästa torsdag. Och håll dem även för att jag den kommande veckan hittar en fin, vit klänning. Jag har provat ett par stycken vid det här laget.

1 kommentar:

  1. Det där lät som en riktigt härlig soppa.

    Så, du ska till USA? Vart då, för att läsa vad? Du måste fortsätta blogga, det förstår du väl ;)? Det kan ju bli hur bra och intressant som helst!

    SvaraRadera