torsdag 31 december 2009

Nytt år nya löften?

Gott nytt år allihop! Jag är sedan två timmar inne på 2010 och har spenderat kvällen tillsammans med trevliga grannar och har hunnit bli nära på sprängd i luften av en fyrverkeripjäs (jag skojar inte, det var som tredje världskriget här på stranden fast med rosa, gröna och blå granater, otroligt vad några amatörer med pyromanådra kan åstadkomma), ätit hemlagade grillspett och chokladtårta och skålat i rosa champagne. Bilder på den fantastiskt goda middagen kommer imorgon. Jag har aldrig avgett några nyårslöften eftersom sådana mest verkar finnas till för att brytas. I år tänker jag inte heller lova någonting eftersom detta är ett år som jag inte vet vad jag ska vänta mig av. I juni tar jag studenten och vad som väntar därefter har jag bara vaga aningar om. En möjlighet är att jag hoppar på planet till det stora landet på andra sidan Atlanten i augusti. Jag ska bara få ett stipendium först. Men jag får ta det som det kommer, innan dess ska jag som sagt ta studenten med månader av fester och tillslut en välförtjänst flaktur runt sergelfontänen. Just nu är jag rätt nöjd med livet och jag vet att det kan vara påverkat av att jag lever i en bubbla på en strand där veckodagar och datum inte existerar just nu men må så vara då. Jag önskar er alla ett gott nytt år och till alla er som envisas med att avge löften önskar jag lycka till, i år kanske det går. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar