torsdag 4 februari 2010

Taylor&Jones Revisited


Jag, tillsammans med andra har tidigare skrivit om Taylors på Kungsholmen. Detta korvmekka som har frälst Stockholms alla matnördar. Nu blev det där smaka-sig-igenom-sortimentet-projektet lite satt på is när jag lurades smaka Latinska Livsmedel i Hötorgshallens chorizo som jag föll totalt pladask för. Dessutom så upptäckte jag att jag inte så ofta har vägarna förbi Kungsholmen. Men jag gjorde i alla fall en liten insats ikväll då jag vågade mig på två nya sorter: Savory Mustard - en fläskkorv smaksatt med senapsfrö och ingefära. Beef with garlic - ja det var precis vad namnet antyder. Båda två mycket goda korvar, men min absoluta favorit var Beef/Garlic-korven. En vacker mörkröd korv, välkryddad med mycket vitlök - en korv i min smak helt enkelt! Till detta åt vi en god bönsalsa på svarta bönor, avokado, karamelliserad rödlök och pecannötter. Men det blev så god att den blir förärad ett eget inlägg!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte hunnit dit själv än, men för ett par veckor sedan kom J hem med en laddning helt otroliga korvar. Den med äpple och fläsk var hur god som helst och de andra kom inte långt därefter.
    Bönsalsa, mums, det är något annat än torra korvbröd och industriketchup!
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Jag måste genast återvända och pröva äpple/fläskkorven. Det finns så många jag måste pröva!

    SvaraRadera