torsdag 18 februari 2010

Hängmörat på en torsdag!

Ikväll förgyller vi torsdagen med lite helglyx. Svenskt, hängmörat högrev - första gången vi provar det. Liknar inte alls högrev, mört, smakrikt och alldeles för bra för att slänga ner i gryta. Till det åt vi smörfrästa skogschampisar, sallad med peacnnötter och en grön och skön liten röra inspirerad av Nigellas Roquamole (pappa har skrattat åt mig hela eftermiddagen åt mig för att jag envisas med kalla den för det, han låtsas glömma vad det heter för att jag ska upprepa det fyndiga namnet som han finner ytterst roligt). Jag mosade ihop en mogen avokado med några matskedar matyoghurt och en halv bit Kvibille Wiskeyädel och en vitlöksklyfta. Wiskeyädeln är en riktigt trevlig liten ost med mild ädelsmak, ingen utpräglad wiskeysmak precis men jag gillar den och i den här röran passar den bra eftersom den inte tar över avokadosmaken. Det räckte för att jag skulle få helgfeeling en dag för tidigt.

1 kommentar: