fredag 27 november 2009

Det vankas restaurangbesök

Imorgon har vi bokat bord på Pontus! som en försenad födelsedagsmiddag för mamma. Jag har såklart inte kunnat hålla mig utan spanat in menyn på hemsidan, mycket tyder på att jag kommer sitta med beslutsångest klockan 19 imorgon kväll.
Kvällens middag blev en gammal favorit som jag inte nog kan understryka hur god den är! På söndag är det första advent och jag har inte så mycket som närmat mig en endaste saffranspåse eller kanelstång. Däremot har jag tjuvstartat med Blossas årgångsglögg smaksatt med clementin. Smakar glögg och ger julkänsla. Ungefär så mycket som mina mindreåriga, icke-glöggälskande smaklökar kan drista sig till i omdöme. Inte äcklig i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Nu lägger jag till dig på min blogglista, med en förhoppning om att det kanske kan bidra till att du får ännu fler läsare - för det förtjänar du verkligen! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack! Du finns på min lista, inte för att jag tror att det ger dig så många fler läsare men i alla fall :) Trevlig helg!

    SvaraRadera