måndag 14 december 2009

Kärt återseende


Jag har skrivit om den goda fläskkarrén med vitlök, ingefära, chili och rosmarin tidigare. I helgen återförenades vi och kärleken återuppstod. Sannerligen, den var nästan större denna gången eftersom jag nu använde färsk rosmarin och som jag misstänkte så höjde det rätten ett snäpp till. Den här gången blev det risotto till, men en ny variant. Jag provade att skära en fet skiva citronskal med potatisskalare och lät den fräsa och senare även koka med. Resultate blev en risotto med en anings aning av citronsmak. Den blev liksom liite bättre och fräschare utan att det blev en påtaglig citronsmak. Definitivt värt att lagas igen, dessutom rörde jag ner lite färsk spenat innan servering. Så vart det en mer än god söndagsmiddag, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar