lördag 26 december 2009

Julafton

Så har det redan hunnit bli annandag jul, dagarna bara flyter ihop och iväg här tycker jag. Julafton spenderades på ett av mina favoritställen här på Koh Lanta: Costa Lanta. Det är ett designhotell som har legat här i flera år och som vi har återvänt till varje år vi kommer hit. Hit kommer man framförallt för miljön, det är nog en av de vackraste restauranger jag har varit på. Minimalistisk design med grå betong och mörkt trä, väggarna är gigantiska träportar som slås upp vid sol och stängs vid regn. Dessutom är maten god, vilket är ett plus när man går på restaurang. Inget extraordinärt men elegant och lite annorlunda än strandrestaurangerna som mest har samma repertoar.
Efter diverse förrätter som jag till min stora förtret glömde fota, åt jag bläckfisk wokad i chiliolja och toppad med friterad vitlök. Bläckfisken var inte det minsta seg som bläckfisk har en tendens att vara och jag saknade inte skinkan och rödkålen det minsta. Två drinkar, en flaska vin, en flaska vatten, tre förrätter och tre varmrätter gick på 600 svenska riksdaler. Det är lyxklassen här. Och lyx ska det ju va' på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar