fredag 18 december 2009

35 grader i skuggan


Jag menar ju inte att retas eller sukta frusna själar hemma i minusgraderna men detta är vardagen här. Första dagen är avklarad och både massage, strandpromenad och god lunch är avklarade. Eftersom detta är en matblogg fokuserar jag på lunchen som var rysligt het men lika god. "Shrimps with thaicurry and keffir lime". Lite diffust vad som menas med thai curry men enligt min bedömning var det ngon form av gul, aningen söt currypasta toppat med de karaktäristiska keffirbladen. Gott så det förslog men oj vad min näsa rann. Alla har sin egen reaktion på starkmat, min är att näsborrarna öppnar sig i en smärre syndaflod. Men gott vare'!

1 kommentar:

  1. Riktig thaimat är fantastiskt. Så starkt att man knappt kan äta det men så gott att man bara måste!
    Låter fantastiskt härligt med värme och sol, men här hemma verkar vi ju få det mest juliga väder man kan tänka sig. Fantastiskt! Snö är bra så länge den inte slaskar.
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera