tisdag 8 december 2009

Julklappstips till alla (oss) matglada


Jag är världens sämsta julklappsköpare. Jag får verkligen kämpa för att komma på minsta lilla gåva. Min mor däremot, är begåvad med en riktig talang. Hon lyckas år efter år att pricka sådär rätt. Förra året prickade hon lite extra rätt, då hade hon införskaffat "Eat Sweden" till mig. Vilket är en söt, liten bok som ger dig rätten att äta på 12 utvalda restauranger i Stockholm och få två varmrätter för en. Nu är året snart slut och vi har tyvärr inte lyckats äta oss igenom alla men vi har ändå klarat av 8 av 12. Flera av restaurangerna var helt nya bekanskaper och det har varit många positiva överraskningar. Bland annat var Pontus! som jag skrev om förra veckan, en av de 12. Priset på boken är något förhöjd i år och du får betala strax över 300-lappen (om det fanns en sådan) vilket är intjänat efter 2 middagar. Det här är den perfekta julklappen till alla oss som gillar mat eller att äta ute, eller båda två. I år finns en bok för Stockholm, en för Göteborg och en för Skåne. Det är mitt tips i år, och inte ens det kan jag ta åt mig äran för, som sagt jag är världens sämsta julklappsköpare.

2 kommentarer:

  1. Den ska jag önska mig!
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Ja gör det! Jag har smygkikat på hemsidan och det är flera bra restauranger med nästa år, hoppas tomten är på bra humör i år :)

    SvaraRadera