fredag 19 mars 2010

Nu ska det åter sättas degar

I och med att köket nu börjar närma sig sin fulla glans (även om de sista detaljerna verkar ta år att slutföra!) så kan jag snart börja förgylla våra frukostar med hembakat bröd igen. De här månaderna har i och för sig varit ett trevligt tillfälle att prova bröd från lite olika Stockholmsbagerier (där för övrigt Petite France Valnötsbröd blev den stora vinnaren) men eftersom det är så roligt att baka bröd så äter vi vanligtvis inte något annat än mitt hembakade. Nu har jag dessutom klickat hem Brunkebergsbagaren Heléne Johanssons bok Bröd från Brunkebergsbageriet. En riktigt fin bok som jag tycker tar brödbaket till en ny nivå. Heléne rekommenderar tex. vilket bröd som passar till Kalops och vilket som passar till gravlaxtoasten. Eller bara som vanlig frukostmacka. Nu vill jag bara packa upp min hushållsassistent så jag kan sätta igång direkt. Se bara här, cashew- och fetabrödet kommer jag definitvt att göra:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar