söndag 27 september 2009

Jag fläskar på

Märker att det har varit en del fläsk här på bloggen på sistone. Lite märkligt eftersom vi generellt sett inte äter så mycket fläskkött här hemma...anser vi i alla fall.

Men när jag nu skrev ett så utförligt inlägg om Taylor & Jones så var jag tvungen att skriva några korta rader för att påpeka att det minsann inte bara är britterna som kan det där med korv. I veckan bevisade även latinamerikanerna i Hötorgshallen att de minsann är med i leken dem också! Efter den första, angenäma bekantskapen med den goda Salsiccian så var jag tvungen att prova om det bara var en lyckträff. Därför styrde jag kosan till hallen för att inhandla den Chorizo som jag har spanat in under ett tag.

För 22 riksdaler fick jag med mig två rejäla korvar hem. Vi lagade dem i ugn med rotfrukter och avslutade med att smula över lite ekologisk fetaost.

Tusan vad goda dem var. Som jag nämnt tidigare så gillar jag lite kryddigare korvar och det här var så långt ifrån smaklöshet man kan komma! Det var otroligt fina korvar med hög kötthalt och jag kan tipsa om att fetaost och chorizo är en mycket bra kombination. Så nu får ni svänga förbi Hötorgshallen påväg hem från Hantverkargatan. Eller tvärtom, beroende på var ni bor naturligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar