lördag 7 augusti 2010

Jättegott! goes to Georgia


Jag har nämnt det förut men snart är det verklighet. Om tre dagar sätter jag mig på planet som tar mig till Amerikat där jag ska spendera 10 månader. Jag kommer att inleda det hela med en vecka hos släkten i Washington DC men därefter åker jag till Macon, Georgia där jag ska gå på Wesleyan College ett år. Jag ska läsa första året av en major i Political Science. Jag kommer att bo i studentkorridor så tillgången till kök kommer förmodligen att vara något begränsad MEN bloggen handlar ju om mat, inte bara om mat som jag lagat. Därmed är den goda nyheten att jag inte behöver sluta blogga för att jag flyttar over there. Jag föreställer mig inlägg om friterad snickers, beans and grits och soul food. Jag är beredd på det mesta, det är ju ändå till södern jag ska.

Jag hoppas att ni följer med mig över Atlanten. Det kan jag behöva.

2 kommentarer:

  1. Gud så kul och spännande! Stort lycka till, blir kul att se vad du får ihop för inlägg därbortifrån! .)

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag hoppas på en fortsättning av bloggen där borta!

    SvaraRadera