söndag 22 augusti 2010

The Fluffernutter

Jag är på plats i min college dorm. Jag har haft späckat schema sen jag kom hit med introduktion av alla oss förstaårselever matbloggning har inte varit top of my list precis. Men jag måste bara berätta om en underbar sak. Två av tjejerna som bor i samma byggnad som jag har ett litet skafferi med nödvändigheter (?) som nutella, vitt bröd, jordnötssmör, kex osv. ikväll erbjöd de mig en Fluffernutter. Jag var först redo att springa därifrån för att undvika vad det nu var hon var på väg att göra med mig. Men det visade sig vara en macka gjord på vitt bröd med jordnötssmör och marshmallowsfluff. Man kunde också få nutella på men då är det tydligen inte en äkta Fluffernutter. I'm in America folks.

2 kommentarer:

  1. Hej Frida,
    Du har en trevlig blogg och jag hoppas du får en härlig tid på college!

    Sedan en tid tillbaka finns www.kökschefen.se på internet (matsajt, ingen blogg).

    Här finns recept på god mat för de allra flesta tillfällen, till vardag och till fest, inspirationsmat från andra länder, för helger, högtider och årstider, vintips och festliga drinkar, recept på egen brännvinskryddning och mycket annat.

    Vår ambition är att ”sätta igång” smaklökarna och göra vardagen till fest genom god mat och dryck.

    Vad sägs om ett litet samarbete, länk och tillbaka länk? Det finns ett embryo till amerikanska recept. Kanske du kunde blogga om goda recept from overthere som vi med länk kan få låna?

    Mvh
    kökschefen.se/Lars

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har inte övergivit dig, bara varit alldeles för dålig på att läsa matbloggar. Ser fram emot att läsa om dina äventyr i The Deep South.
    Skriv bara; strunta i recept om det inte känns aktuellt, men fota och berätta om alla tokigheter du stöter på ;)!

    SvaraRadera