söndag 26 september 2010

Fritos in a bag

Tidigare i veckan så var ett av lunchallternativen i matsalen "Fritos in a bag". Killen på matstationen tog helt enkelt en påse Fritos (ett utav de miljoner märken av olika sorters snacks de har här, dessa är kryddade, friterade majschips) öppnade, i med en klick tacokryddad färs, en näve riven cheddar, en klick salsa, en klick gräddfil och till sist en klick guacamole. Jag är svag för alla former av nachos. Och lunch i en påse, hur genialt är inte det? Eller? Mina vänner tyckte jag var knäpp som ens testade. Om någon stod på stan och sålde små Fritospåsar med tillbehör så skulle i alla fall inte jag banga på att plocka upp den mitt i en hektiskt shoppingrunda eller liknande.

Dessutom fascineras jag av att det balanser på gränsen mellan riktigt äckligt och mysigt att äta en måltid ur en snackspåse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar